Wij begrijpen vrouwen al meer dan 65 jaar

o.b.® verbetert de levenskwaliteit van vrouwen al meer dan een halve eeuw - een periode van ongekende veranderingen in het leven van vrouwen. Ontdek hier hoe o.b.® de vrouwelijke hygiëne heeft getransformeerd en in de loop der jaren verbeterde producten op de markt heeft weten te brengen.

Er is zoveel veranderd sinds de eerste o.b.® tampons op de markt werden gebracht. De vrouwenbeweging, de seksuele revolutie: het leven is zo anders dan 65 jaar geleden. Vrouwelijke hygiëne is ook veranderd en o.b.® heeft meegewerkt aan een grotere bewegingsvrijheid en meer zelfvertrouwen van vrouwen!

Kies een jaar in de tijdsbalk en reis samen met o.b.® terug in de tijd!

 

 

  • Het begin van een revolutie (1947)

    In 1947 ziet de Duitse ingenieur Carl Hahn een advertentie voor tampons in een Amerikaans tijdschrift. Zoiets bestaat nog niet in Duitsland. Een dergelijk product kan een revolutie teweeg brengen op gebied van vrouwelijke hygiëne!

    De o.b.® tampon wordt ontwikkeld door dr. Judith Esser, een gynaecologe en wedstrijdzwemster, die het medische onderzoek en de ontwikkeling leidt

  • De eerste stappen naar succes (1950)

    Nu er een succesvol prototype klaar is, is er een machine nodig om te beginnen met de massaproductie. Het duurt niet lang, voordat er een proces is gevonden voor het snijden en oprollen van repen katoen en om het touwtje in elke rol aan te brengen.

    Nu volgen klinische tests om te bevestigen dat tampons medisch veilig en hygiënisch zijn. In maart ontvangen apotheken in de Duitse stad Wuppertal de nieuwe uitvinding. Slechts 4 dagen later worden de eerste tampons verkocht!

    Ze worden o.b.® genoemd, de afkorting van de Duitse term "ohne Binde" - "zonder maandverband"!

    De meningen over o.b.® tampons zijn verdeeld, maar ondanks de aanvankelijke bedenkingen van een aantal twijfelaars, wordt o.b.® al snel een bestseller.

    Een kleine revolutie volgt: in het eerste jaar worden er meer dan 10 miljoen tampons verkocht!

  • De pioniersjaren van o.b.® (1952)

    Meer vrouwen gebruiken o.b.® tampons! En leren meer over hun lichaam door de kennis die o.b.® verspreidt via brochures, advertenties en bijlagen in de verpakking, die eventuele zorgen van vrouwen wegnemen.

    Maar informatie stroomt twee kanten op: klanten en laboratoriumonderzoek leiden tot innovaties, waaronder de toevoeging van de "Super" tampon aan het o.b.®  assortiment.

  • o.b.® op het boodschappenlijstje (1967)

    o.b.® wordt niet meer beschouwd als een farmaceutisch product en is nu verkrijgbaar in de schappen van de supermarkt. Voor deze belangrijke gebeurtenis wordt ook een nieuwe verpakking ontwikkeld!

  • Openbaring (1971)

    De o.b.® brochure "50 dagen per jaar" beantwoordt vragen over de menstruatie en vrouwelijke hygiëne en is een openbaring! Hij wordt geleverd als bijlage bij vrouwentijdschriften en biedt vrouwen en meisjes duidelijke en gedetailleerde informatie over het vrouwelijk lichaam. Zonder taboes!

  • Mythen ontkrachten (1972)

    Nieuw onderzoek weerlegt het idee dat tampons niet kunnen worden gebruikt vanaf de eerste menstruatie van meisjes. Uit gynaecologisch onderzoek blijkt dat hormonen er op het moment van de eerste menstruatie voor zorgen dat het maagdenvlies een zacht, flexibel weefsel wordt. Dit betekent dat kleine tampons meestal zonder problemen kunnen worden gebruikt.

    o.b.® ontwikkelt de "Mini" tampon, speciaal ontworpen voor jonge meisjes. Proef- en informatiepakketten met gedetailleerde informatie helpen bij het informeren over en introduceren van het product.

  • o.b.® gaat naar school (1974)

    Het gratis mediapakket van o.b.®helpt onderwijzers bij hun lessen over seksuele voorlichting en bij het onderwijzen van duizenden leerlingen per jaar.

    o.b.® wordt onderdeel van de Johnson & Johnson-groep.

  • o.b.® gaat wereldwijd (1986)

    Het succes van o.b.® verspreidt zich tot ver buiten Duitsland: in slechts een jaar tijd worden er 3,5 miljard tampons verkocht in 122 landen.

  • o.b.® heeft wat te vieren (1990)

    o.b.® bestaat 40 jaar en viert een totale verkoop van meer dan 50 miljard tampons wereldwijd.

    In de jaren 90 groeit de behoefte naar individualiteit, onafhankelijkheid en een ongekende openheid over verschillende levensstijlen. o.b.® voegt de Comfort-lijn toe aan het assortiment, zodat elke vrouw de perfecte tampon kan kiezen voor elke dag van haar menstruatie.

  • Het professionele forum (1998)

    Het professionele forum brengt informatiebronnen en services onder één dak, onderwijst gynaecologen en kinderartsen over de pubertijd, menstruatie en hygiëne en leert ze hoe ze kunnen praten met jonge vrouwelijke patiënten.

  • Doorlopende innovatie (2002)

    o.b.® introduceert de eerste tampon met lange, gebogen groeven om vocht naar de kern van de tampon te leiden voor een betrouwbare bescherming.

  • Kwaliteitsstempel "zeer goed" (2003)

    De kwaliteit van o.b.® tampons wordt bevestigd door de Duitse consumentenorganisatie "Stiftung Warentest”: de o.b.® Normal tampon met gebogen groeven is de enige van 22 tampons die de kwaliteitsstempel "zeer goed" krijgt toegekend.

  • De perfecte mix (2005)

    o.b.® ProComfort™ tampons combineren de beste eigenschappen van o.b.® in één product: gebogen groeven voor betrouwbare bescherming en het unieke, zijdezachte SilkTouch™ omhulsel voor gemakkelijk inbrengen en verwijderen.

  • Unieke bescherming (2007)

    De nieuwe o.b.® Flexia® met de innovatieve, beschermende SilkTouch™ vleugels is een revolutie! De vleugels vangen het vocht op dat door andere tampons mogelijk niet wordt vastgehouden en leveren zo een ongeëvenaarde bescherming.

  • De eerste tampon voor 's nachts (2015) – o.b.®ProComfort® Night

    De o.b.® ProComfort® Night tampons met de innovatieve SilkTouch® beschermende vleugeltjes zijn revolutionair! De vleugeltjes passen zich langzaam aan de vorm van het lichaam aan en vocht wordt naar de kern van de tampon geleid. Voor bescherming tot wel 8 uur lang en de hele nacht een schoon gevoel!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15